پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226806
خانم هاي باردار بخوانند
تاریخ انتشار : 1395/08/04 14:36:22
نمایش : 1021
متخصص غدد و داخلي گفت: تمامي زنان لازم است سه ماه قبل از اقدام به بارداري تست قند خون و تيروئيد دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا گنجي‌زاده، متخصص غدد  در خصوص تست غربالگري قبل از بارداري گفت: بانواني که تصميم به فرزندآوري دارند حتماً بايد از سه ماه قبل بارداري براي تست  قند خون و تيروئيد مراجعه کنند و اين تست حتماً بايد توسط متخصص غدد صورت گيرد. 

گنجي زاده گفت: قند ناشتاي همه افراد بايد زير 100 باشد و اين عدد در زناني که تصميم به بارداري دارند به زير 95 مي رسد.

وي، افزايش دماي بدن،گر گرفتگي، سردرد و بدحالي و وجود دردهاي شکمي و لگني در دوران قاعدگي را طبيعي دانست و گفت: اما در صورتي که اين دردها غيرقابل تحمل شوند، انتظار سندرم پلي کيستيک مي رود. 

اين متخصص غدد، وراثت، تغذيه نامناسب و افزايش وزن را در بروز سندروم تخمدان پلي کيستيک مؤثر دانست وگفت: معمولاً دختران در نزديکي سن بلوغ با پريودي نامنظم، بروز جوش‌هاي متعدد در صورت و دردهاي ناحيه شکم و لگن روبرو مي شوند که مي تواند نشانه‌اي از اين سندروم باشد. 

اين متخصص غدد با اشاره به اينکه در بدن مبتلايان به تخمدان پلي کيستيک يک نوع مقاومت به دريافت انسولين وجود دارد، گفت:اين امر سبب مي شود که ميزان ترشح انسولين در بدن افزايش يافته و به دنبال آن پروتئين و چربي بدن بيشتر شود.

وي، قرص‌هاي پروژسترون و استروژن و متفورمين را 3 قرصي دانست که براي درمان اين سندروم استفاده مي‌شوند. 

گنجي زاده در پاسخ به اين سوال که آيا مبتلايان به  سندرم پلي کيستيک براي فرزندآوري دچار مشکل مي شوند يا خير، گفت:اين افراد معمولاً مشکلي در آزاد کردن تخمک ندارند و از لحاظ بارداري به مشکل برنمي‌خورند در مجموع بايد گفت تعداد زنان مبتلا به اين سندروم که نابارور مي‌شوند زير 10 درصد است و اين بيماران اگر به صورت کامل و درست درمان شوند، به هيچ عنوان مشکلي نخواهند داشت. 

اين متخصص غدد، ناباروري را اينگونه تعريف کرد: در صورتي زوجي بايد براي ناباروري اقدام کنند که حتما يکسال از ازدواج آنها گذشته باشد و در طول اين مدت از هيچ روش جلوگيري از بارداري استفاده نکرده باشند؛ با اين شرايط اگر بارداري اتفاق نيفتاد زوجين مي توانند با آزمايش اسپرم مرد براي درمان اقدام مي کنند. 

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html